תיאוריה לטרקטור - כל מה שצריך לדעת

 
הטרקטור הוא אחד מכלי העבודה הנפוצים והשימושיים ביותר בתעשייה הישראלית, ומי שבוחר להוציא רישיון על הכלי יכול לזכות בביטחון תעסוקתי רב ולהתפרנס בצורה מכובדת. הדרך להוצאת הרישיון הנכסף כוללת מעבר בהצלחה של מבחן תיאוריה כאשר רק לאחר מכן ניתן לעבור להתנסות מעשית ולטסט עצמו. בשורות הקרובות תקבלו את כל המידע שיעזור לכם לעבור תיאוריה לטרקטור בקלות כמו גם את הטסט שלאחריו. מוכנים? יוצאים לדרך!

תיאוריה לטרקטור - מתי ניתן לגשת? ומהם התנאים?

ניתן להתחיל לנהוג על טרקטור החל מגיל 16 אך למעשה כבר מגיל 15 רשאים התלמידים להתחיל וללמוד לקראת הוצאת הרישיון הנכסף ומגיל 15.5 לגשת לתיאוריה עצמה. מי שרשאי לגשת למבחן התיאוריה הוא מי שעומד במגבלת הגיל ובנוסף מצויד באישור מן ההורים (מגיל 17 ומעלה אין צורך באישור זה), עבר בהצלחה בדיקת עיניים באחד ממכוני הצילום של משרד הרישוי, הציג אישור מרופא משפחה על בריאות תקינה ומילא טופס רש"ל 18 על כל פרטיו. מעבר לזאת, לא ניתן לגשת למבחן תיאוריה לטרקטור מבלי שעוברים קורס בן 36 שעות באחד מבתי הספר לנהיגה שהוסמכו לכך ע"י המדינה. ניתן לגשת לבחינה רק לאחר הצגת תעודה רשמית על סיום הקורס בהצלחה.

מה כוללת בחינת התיאוריה?

בחינת התיאוריה לטרקטור מתבצעת ע"פ המתכונת שנקבעה בשנת 2008 והיא כוללת שאלות רב-ברירתיות שעוסקות בתמרורים, פניות וסטיות מהנתיב, חוקים ותקנות, נושאי בטיחות, תחזוקת הכלי ועוד. הקורס המקדים נועד לוודא כי הנהג העתידי אכן יהיה מודע לכל החוקים החלים עליו (למשל, נהיגה בדרך סלולה, סך הכל משקלי העמסה ועוד) וידע לעבוד עם הכלי בצורה בטוחה ויעילה. יש לציין כי מעבר הקורס והבחינה מקנים לתלמיד גם רישיון לנהוג על טרקטורון ועל כן לימודי התיאוריה כוללים גם נגיעה בכלי רכב זה.

כך תעברו את הבחינה בהצלחה

בהחלט אפשרי לעבור תיאוריה לטרקטור בקלות ובמהירות והדבר תלוי לא רק בכם ובמידת רצינותכם אלא גם בבית הספר בו תבחרו ללמוד. רק בית ספר לנהיגה ברמה גבוהה ישקיע מעל ומעבר בחומרי הלימוד הניתנים לתלמידים, יציע לכם כיתות מרווחות עם שתייה וכיבוד קל לשמירה על רעננות, ישתמש במצגות וסרטונים מועילים שיועברו ע"י מרצים ברמה גבוהה תוך ביצוע סימולציות של מבחנים דומים, כך שאין שום סיבה שתופתעו ברגע האמת. רק לאחר שתעברו בהצלחה את מבחן התיאוריה תוכלו לעבור לשלב הבא - התנסות מעשית על הטרקטור עצמו בדרך למעבר הטסט בהצלחה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה