שוקל להוציא רישיון לטרקטור? כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון


אם החלטת לעשות הסבת מקצוע ולהפוך לחקלאי - אתה וודאי חושב לעשות רישיון לטרקטור.

קבל את כל האינפורמציה החשובה שכדאי שתדע מראש על תהליך הוצאת הרישיון לטרקטור

בתחילת הדרך הרישיון שלך יהיה מוגבל

בששת החודשים הראשונים שמאז הוצאת הרישיון, אתה תהיה מוגבל בגודל ובמשקל של הטרקטור בו תוכל לנהוג. בחלוף התקופה הזו, יהיה לך רישיון ללא הגבלה שפירושו שתוכל לנהוג בכל טרקטור מכל סוג שהוא, כך שאפשרויות תעסוקה רבות יהיו פתוחות בפניך.

רישיון לטרקטור פירושו גם רישיון לטרקטורון!

אם יש לך רישיון לטרקטור, פירוש הדבר שאתה רשאי לנהוג גם בטרקטורון, כך שאגב הוצאת הרישיון אתה מרוויח תחום עניין חדש שיאפשר לך למלא את הפנאי שלך בתוכן. אתה תוכל לקנות טרקטורון, לצאת לשטח מתי שרק מתחשק ולהסתער על הטבע המהמם שמקיף אותך, שהגישה אליו היא לא נוחה עם כלי רכב פרטי רגיל. 

קריטריונים שתצטרך לעמוד בהם כדי להתקבל לקורס נהיגה

ישנם מספר תנאי סף שיהיה עליך לעמוד בהם כדי להוציא רישיון על טרקטור. הקריטריון הראשון הוא הגיל. רישיון לטרקטור ניתן לקבל רק מגיל 16 ואילך, אם כי את הלימודים ניתן להתחיל עוד קודם לכן.
קריטריון נוסף הוא הוכחת כשירות בריאותית. עליך להמציא אישור מרופא המשפחה לפיו אין לך בעיות רפואיות ואתה כשיר לנהוג בטרקטור. לבסוף, הקריטריון האחרון הוא מבחן ראייה אצל אופטומטריסט, שיעיד על כך שהראייה שלך תקינה.

תוכנית הלימודים מורכבת מפן מעשי ועיוני

תוכנית הלימודים של קורס נהיגה על טרקטור כוללת 36 שעות עיוניות, וזאת בהתבסס על דרישות משרד התחבורה. נושאים שיילמדו במסגרת החלק העיוני הם למשל: תפעול ותחזוקה של טרקטור, מבנה הטרקטור, הובלה נכונה וכן הלאה. המימד השני של הקורס הוא החלק המעשי, במסגרתו תידרש להפגין יכולת לנהוג  בטרקטור במשך 6 שיעורים מינימום, שאורכם כ-40 דקות. בתום שלב זה יהיה עליך לעבור טסט וכן מבחן תיאורטי, שהצלחה בהם היא תנאי בסיסי לקבלת הרישיון. 

ללמוד רק בבית ספר לנהיגה שיש לו מוניטין טוב

קיימים היום לא מעט בתי ספר המציעים תוכנית לימודים למעוניינים לעבור קורס נהיגה על טרקטור. כדי שתפיק את המירב מהלימודים שלך ותוכל לגשת לטסט כמה שיותר מהר, חשוב למצוא בית ספר לנהיגה שהוא מקצועי, שיש לו מוניטין, ששמעת עליו המלצות, ושיש סביבו באז. בקיצור, כדאי להשקיע זמן בבחירת מוסד הלימודים, ולא להירשם לבית הספר הראשון שמצאת באינטרנט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה