שכירת מלגזה - לאילו עסקים מומלץ לשכור מלגזה ומה כדאי לדעת, לפני שסוגרים עם חברת ההשכרה



בתור בעלי מחסן או מפעל, אתם בוודאי יודעים כמה קשה להסתדר בלי מלגזה, שמייעלת ומאיצה משמעותית את כל תהליך עבודה. הבשורות הטובות הן שאם בעבר הייתם חייבים לרכוש מלגזה, הרי שהיום קיימת אפשרות של שכירת מלגזה, מחברה המציעה השכרת מלגזות. 

למי מתאימה שכירת מלגזה?

  • לעסקים שאינם זקוקים למלגזה במשך כל ימות השנה. לדוגמה, עסקים שמקבלים סחורה באופן חד פעמי או באופן תקופתי. עסקים אלו אינם מעוניינים שבסיום העבודה, המלגזה שרכשו תעמוד מיותמת בצד, כאבן שאין לה הופכין.
  • לעסקים שאינם מעוניינים להתעסק עם תחזוקה שוטפת, שמצריכה מלגזה – ואולי אף עם תיקונים נלווים.
  • לעסקים שאינם מעוניינים ברכישת מלגזה, מתוך חשש שיאלצו למכור אותה בעתיד כמלגזה משומשת במחיר הפסד נמוך.

מעוניינים לשכור מלגזה? שימו לב לנקודות הבאות:

  • חשוב שתדעו כי נהיגה על מלגזה מצריכה רישיון נהיגה מיוחד (אפילו אם בכוונתכם לנהוג על המלגזה במחסן בלבד). רישיון הנהיגה הרגיל שלכם אינו מספיק.
  • כדי להוציא רישיון למלגזה, עליכם להיות מעל גיל 18, להנפיק "טופס ירוק" (רש"ל 18) בתחנה המתאימה, להיות בעלי רישיון נהיגה לרכב פרטי (מדרגה 02), או רישיון לטרקטורון (דרגה 01). בנוסף, תצטרכו לסיים בהצלחה קורס לימודי מלגזה שבסיומו תקבלו היתר 129, שיאפשר לכם להפעיל מלגזה שמשקלה עד 20 טון. בנוסף, עליכם לעבור מידי שנה קורס ריענון לנהלי בטיחות, הנמשך מספר שעות. במידה ואין לכם רישיון למלגזה, תוכלו לשכור מפעיל, מאותה חברה המשכירה לכם מלגזה – וכמובן שהמחיר יתייקר בהתאם.
  • לפני בחירת מלגזה, כדאי שתהיה לכם הערכה של משקל החפצים שברצונכם לשנע. במידה והמשקל נמוך מ-4 טון, בחרו במלגזת חשמל. במידה והמשקל גבוה מ-4 טון, בחרו במלגזת דיזל.
  • העריכו למשך כמה זמן תצטרכו את המלגזה. תוכלו לשכור אותה על בסיס שעתי, יומי, חודשי וכו' – הכל בהתאם לצרכים שלכם.
  • כדאי להיערך מראש למצבים בלתי צפויים. לכן, בדקו מול חברת ההשכרה מה קורה במקרים הבאים: במידה ועבודתכם תתעכב, מהו התעריף להארכת התקופה? במידה והמלגזה תינזק, האם חברת ההשכרה תתקן את התקלה? תוך כמה זמן מתחייבת חברה ההשכרה להגיע ולתקן את המלגזה? האם היא תספק לכם מלגזה חלופית במקרה של תקלה? מהן העלויות שתישאו בהן, במידה והנהג שלכם גרם לתקלה? חשוב לסכם הכל מראש ולעגן בחוזה. 

לסיום, אם אתם זקוקים למלגזה שתשנע עבורכם סחורה באופן חד פעמי או תקופתי, שכירת מלגזה היא הפתרון האידיאלי עבורכם – אבל מומלץ לבדוק את "האותיות הקטנות" מול חברת ההשכרה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה