רישיון למכונה ניידת - כל המידע הדרוש

ישנם כלי רכב מסויימים שמטרתם היא ביצוע עבודות שונות, כאשר בקטגורייה זו נכללים כלי רכב רבים  דוגמת מחפרון, בובקט, שופל ועוד. כל אחד מסוגי הרכבים הללו נחשב למעשה לסוג של מכונה ניידת, ובהתאם לזאת מחייב הוצאת רישיון ייעודי לשם הפעלתו. רישיון למכונה ניידת הוא רישיון נדרש ביותר בשוק העבודה, ובוודאי תשמחו לגלות כי הדרך להוצאתו מאוד קצרה וקלה. להלן כל המידע הקשור לתהליך עצמו.

מי רשאי להוציא רישיון למכונה ניידת?

ע"פ החוק כל אדם שמלאו לו 17 שנים והוא בעל רישיון נהיגה פרטי (B) ומעלה בתוקף של חצי שנה לפחות ובעל בריאות תקינה רשאי להוציא רישיון למכונה ניידת. על מנת לעשות כן יש למלא טופס בקשה לרישיון נהיגה (רש"ל 18) ולמסור אותו באחת מתחנות משרד הרישוי, לא לפני שעוברים בדיקת רופא משפחה ובדיקת עיניים באחת מהתחנות המורשות שמופיעות באתר משרד הרישוי. יש לציין כי מי שבידו רישיון מדרגה C או E בתוקף עוד מלפני שנת 2010 פטור מהוצאת רישיון נוסף על מכונה ניידת, אך בכל מקרה הקורס עצמו מומלץ גם עבורם.

לוחות הזמנים של הקורס

במידה ואדם עונה על כל הקריטריונים שלעיל, מילא את הטופס כראוי וקיבל את חותמת משרד הרישוי, עליו לעבור קורס רישיון למכונה ניידת באחד מבתי הספר המאושרים לכך ע"י משרד התחבורה והתמ"ת. הקורס עצמו נמשך על פני 4 ימים כאשר היום הראשון מוקדש ללימודים עיוניים ושאר הימים להתנסות מעשית. החלק העיוני כולל סקירה אודות המכונות הניידות השונות, עקרונות התפעול והתחזוקה שלהן, בטיחות ודינים שונים תוך הצגת דוגמאות קונקרטיות. בסיום חלק הלימודים העיוני  מתקיים מבחן מסכם שרק מעבר שלו בהצלחה מאפשר להמשיך לשלב המעשי. שלב זה נמשך על פני 3 ימים ובו מתנסים התלמידים בתפעול מכונות ניידות מסוגים שונים.

היכן לומדים?

בבואכם להוציא רישיון למכונה ניידת חשוב כי תתקשרו מראש עם בית ספר ללימוד נהיגה שקיבל את היתר משרד התמ"ת והתחבורה להסמכה ייחודית זו. מעבר לכך, חשוב מאוד לבחור בבית ספר שמאפשר את התנאים האידיאליים ביותר להוצאת הרישיון. בתי ספר איכותיים יציעו לכם כיתות לימוד מאובזרות ונעימות שיאפשרו תנאי לימוד אידיאליים לחלק העיוני, ואפשרות להתנסות על מגוון המכונות הניידות הרחב ביותר בחלק המעשי של הקורס. גם שעות הלימוד אמורות להיות נוחות וללא שום פגיעה בשגרת החיים שלכם, במסגרת של לימודי בוקר, אחה"צ או ערב כך שתוכלו לשלב את הקורס גם עם מסגרת העבודה הנוכחית שלכם. בהצלחה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה