קורס עבודה בגובה - המידע לעובד

כל נפילה מגובה עשויה להסתכם באסון, אך בעוד עבור חלקנו השהייה בגובה הינה נדירה, עבור עובדים רבים מדובר בעניין המבוצע על בסיס יום יומי כך שהסיכון רב יותר. על מנת להגן על העובדים ככל שניתן, פרסם משרד התמ"ת מספר הנחיות לעבודה בגובה שמחייבות, בין היתר, גם מעבר של קורס ייעודי בהצלחה. מי מחוייב לעבור קורס עבודה בגובה? מה לומדים בקורס? ומהם הדגשים בבחירת מוסד הלימודים? הישארו עימנו.

מי מחויב לעבור קורס עבודה בגובה?

עבודה בגובה נחשבת כעבודה שמתבצעת בגובה 2 מטר מעל מישור מסויים. בהתאם לזאת כל עובד שבזמן ביצוע עבודתו המרחק בינו לבין הקרקע עונה על קריטריון זה מחוייב לעבור את הקורס. מדובר בפועלים ואנשי מקצוע רבים אשר משתמשים בסולמות, פיגומים, מנופים, סלי הרמה וכו'. כל אלו חשופים לסכנת חיים ופציעות קשות ועל כן מחוייבים לעבוד במשנה זהירות ולהכיר את כל תקנות הבטיחות. רק מעבר של קורס עבודה בגובה יבטיח זאת וימנע תאונות קשות. למעשה, לא ניתן להתחיל לעבוד במשרות הכרוכות בעבודה בגובה ללא מעבר של הקורס בצלחה בבית ספר מוכר ע"י משרד התמ"ת, ועל כל עובד אף לעבור ריענון מדי שנתיים בקורס מיוחד שמיועד לכך.

מה לומדים בקורס?

קורסי העבודה בגובה כוללים את כל ההיבטים שעל העובד להיות מודע אליהם ולבצעם על מנת לשמור על  בטיחותו. התלמידים לומדים את עקרונות העבודה בגובה, מכירים את אמצעי הבטיחות השונים שמנהל העבודה חייב לספק להם, לומדים על תיאורי מקרה עבר והלקחים שהופקו מהם, על עקרונות העבודה עם סולם, סלי הרמה ומנופים ועוד. מלבד למידת התקנות והיבחנות עליהם באופן תיאורטי, כל קורס עבודה בגובה כולל גם התנסות בעבודה מעשית בגובה, תוך שימוש באמצעים השונים שנועדו להגן על חיי העובדים העתידיים. בסיום הקורס מוענקת לתלמידים תעודת ההיתר.

קורס עבודה בגובה - מה עוד חשוב לדעת?

מאחר וקיימים סוגים שונים של עבודות שאותן מבצעים בגובה, חובה לבחור בקורס שמתמקד ברובו בסוג העבודה שאותה יבצע העובד העתידי. כך למשל מי שעובד בסל הרמה, ילמד בעיקר את התקנות הנוגעות לעיסוק זה ויתנסה בעבודה עם כל ציוד הבטיחות ויישום כל ההוראות הרלבנטיות. רק מעבר של קורס עבודה בגובה שמותאם באופן אישי לצרכים, יוכל לתת לעובד את הכלים לדאוג לבטיחותו ולבטיחות הסובבים אותו ולעמוד בתקנות ע"פ חוק. יש לציין כי חובת מילוי התקנות חלה הן על העובד והן על המעביד שחייב לאכוף אותן. לכן, לא רק העובדים בפועל מחוייבים לעבור את הקורס, אלא גם מנהלי העבודה, הקבלנים וכו'.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה